پشتیبانی شبکه های کامپیوتری و خدمات نگهداری سرور

پشتیبانی شبکه شامل چه خدماتی می شود؟

  • اصلاح ساختار و مشکلات پایه ای شبکه در شروع کار
  • رفع مشکلات شبکه کاربران بدون معطلی
  • تهیه نسخه پشتیبان کامل (Backup) از تمامی اطلاعات
  • افزایش امنیت شبکه و حفظ امنیت اطلاعات مجموعه
  • مشاوره در خرید تجهیزات سخت افزاری و نرم افزار های مورد نیاز
  • بهینه سازی، افزایش سرعت و ساده سازی روال کارها در شبکه
  • مانیتورینگ تجهیزات شبکه برای جلوگیری از بروز ایرادات و اختلالات

پشتیبانی شبکه چیست؟

مجموعه فعالیت هایی که برای جلوگیری از حذف ناخواسته اطلاعات، رفع مشکلات، افزایش عملکرد و در نهایت جلوگیری از بروز مشکلات مختلف در شبکه انجام می شود را گویند. برخی از این فعالیت ها شامل موارد زیر است:

  • تهیه بکاپ کامل از اطلاعات به ۳ روش مختلف
  • دسترسی مستقیم و در لحظه به کارشناس برای رفع سریع مشکلات
  • ارائه گزارش ماهیانه از وضعیت فعلی، موارد انجام شده و نیاز های مجموعه
  • ارائه پیشنهادات جهت بهبود فرایند کلی مجموعه به کارفرما

مدت زمان رفع مشکلات شبکه

در صورت اصلاح زیر ساخت شبکه توسط نتورک سیستم، حداکثر زمان شروع فرآیند رفع مشکلات شبکه در قرارداد پشتیبانی شبکه به صورت تجربی طبق درصد مواردی است که نشان داده شده است:

عوامل موثر در تعرفه پشتیبانی شبکه

تعداد و پیچیدگی تجهیزات سخت افزاری

تعداد دستگاه های متصل به شبکه، نوع آن ها و میزان تخصص لازم برای پشتیبانی از آن ها با میزان انرژی و زمان لازم برای پشتیبانی این تجهیزات رابطه مستقیم دارد. تعداد سرور های فیزیکی، کامپیوتر ها، پرینتر ها، اکسس پوینت ها نمونه ای از این تجهیزات هستند.

تعداد و نوع سرویس های نرم افزاری

نگهداری از سرور های مجازی DC، اشتراک گذاری فایل ها، بکاپ گیری و زیرساخت سرور های نرم افزار های ثانویه مانند سرور های مجازی امور مالی/اتوماسیون اداری/مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)/کنترل تردد و نرم افزار های مورد استفاده کاربران بخشی از سرویس های نرم افزاری مورد استفاده در شبکه هستند.

نوع قرارداد پشتیبانی شبکه

منظور از نوع قرارداد پشتیبانی شبکه ساعات و روز های مورد نیاز مجموعه به آنلاین بودن کارشناسان و آمادگی برای رفع خطاهای احتمالی است، چرا که برخی از اصناف ساعات کار بیشتری را نسبت به کسب و کار های عادی دارند و نیازمند قرارداد های پشتیبانی شبکه با روز و ساعت بیشتر می باشند.

حضور کارشناس پشتیبانی چقدر مورد نیاز است؟

نتورک سیستم زیر ساخت شبکه را به گونه ای اصلاح می کند که نیاز به حضور کارشناس برای رفع مشکلات به حداقل برسد تا مشکلات از طریق ریموت از راه دور که سریع ترین روش ممکن می باشد رفع شوند.

اما انجام برخی فرآیند ها در پشتیبانی لزوم حضور کارشناس را انکار نمی کند که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر است:

  • نصب نرم افزار هایی که برای نصب نیاز به قطع اینترنت دارند
  • رفع قطعی شبکه و اینترنت
  • رفع ایرادات سخت افزاری و یا ارتقا آن ها

تعداد دفعات پشتیبانی شبکه چقدر است؟

در نتورک سیستم تنها خروجی مناسب اهمیت دارد، در همین راستا وظیفه ما ارائه با کیفیت ترین خدمات پشتیبانی شبکه است که تنها با تعداد نامحدود پشتیبانی میسر می شود. این نوع از پشتیبانی شبکه به انواع زیر تقسیم بندی می شود:

پشتیبانی تلفنی نامحدود

پشتیبانی تلفنی شبکه اکثرا برای زمانی کاربرد دارد که کاربران برای انجام کاری نیاز به راهنمایی داشته باشند، این نوع از پشتیبانی شبکه نامحدود است.

پشتیبانی حضوری

در پشتیبانی شبکه مشکلاتی که به صورت ریموت قابل رفع نباشد به سرعت توسط کارشناسان به صورت حضوری می بایستی برطرف شوند تا مشکلی باقی نماند.

بکاپ گیری مطمئن در پشتیبانی شبکه

نتورک سیستم برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناگوار در آینده اقدام به بکاپ گیری با سه روش مختلف نموده است که شامل موارد زیر است:
  • تهیه بکاپ کامل از تمامی سرور های مجازی
  • کپی بکاپ های تهیه شده در دیوایس خارجی مانند هارد اکسترنال
  • کپی بکاپ های تهیه شده در فضای ابری

تعداد دفعات پشتیبانی شبکه چقدر است؟

در نتورک سیستم تنها خروجی مناسب اهمیت دارد، در همین راستا وظیفه ما ارائه با کیفیت ترین خدمات پشتیبانی شبکه است که تنها با حضور کارشناسان خبره جهت پشتیبانی میسر می شود. این نوع از پشتیبانی شبکه به انواع زیر تقسیم بندی می شود:

تشخیص و رفع مشکلات اساسی در ماه اول

در ماه اول شروع قرارداد پشتیبانی شبکه، اصلاح زیر ساخت در صورت لزوم انجام می شود که در نتیجه اکثر مشکلات شبکه اعم از کندی، آلودگی توسط بد افزارها، عدم دسترسی به منابع و موارد این چنینی همگی برطرف می شوند.

قرارداد پشتیبانی شبکه قابل ادیت

قرارداد پشتیبانی شبکه نتورک سیستم طبق تجربه ۱۰ ساله به گونه ای تدوین شده است که نیاز اکثر مجموعه ها را به درستی برطرف می شود، با این حال قرارداد پشتیبانی از سمت مجموعه سرویس گیرنده قابلیت تغییر را نیز دارد.

دسترسی سریع به کارشناس اختصاصی

در نتورک سیستم دسترسی و تماس مستقیم با کارشناس پشتیبانی شبکه برای پروژه ها فراهم شده است و شما دیگر مجبور نیستید که پشت خط تلفن گویا و صف تماس ورودی شرکت پشتیبانی شبکه بمانید.

رفع تمام مشکلات زیر یک ساعت

پس از انجام اصلاحات شبکه در ابتدای شروع همکاری، بیش از ۹۰ درصد مشکلات تا نیم ساعت برطرف می شود و ۱۰ درصد باقی مانده با صرف زمان بیشتر و یا ارسال کارشناس به صورت حضوری در صورت لزوم برطرف می شود

کارشناس پشتیبانی شبکه اختصاصی

نتورک سیستم برای هر پروژه پشتیبانی شبکه کارشناس اختصاصی در اختیار می گذارد که مزایای زیر را در مقایسه با شرکت های دیگر دارد:

  • سرعت بالای رفع مشکلات بدلیل اشراف کارشناس اختصاصی به وضعیت شبکه مجموعه
  • انتقال سریع مشکل به کارشناس پشتیبانی به طور مستقیم
  • عدم درگیری فرد تماس گیرنده با کارشناس های مختلف در سازمان
  • عدم انتظار فرد تماس گیرنده در صف انتظار تلفن سازمان
  • عدم انتظار فرد تماس گیرنده در پشت منوی تلفن گویای سازمان
 
مهم ترین موارد در قرارداد پشتیبانی شبکه
پشتیبانی شبکه آی تی پشتیبان
  • حداکثر زمان شروع رفع مشکلات شبکه و کاربران
  • جلوگیری از کلی گویی و ذکر دقیق موارد مربوطه
  • ذکر دقیق موارد مربوط به امنیت شبکه
  • ذکر دقیق موارد مربوط به تهیه نسخه پشتیبان (بکاپ) و چگونگی آن
  • ذکر دقیق مواردی که زیر مجموعه تعهدات خدمات پشتیبانی شبکه نیستند
  • روند دقیق رفع مشکلات و نحوه ارتباط سریع افراد با کارشناس پشتیبانی شبکه
  • چگونگی تعهدات مربوط به گسترش و توسعه شبکه
  • ذکر موارد مربوط به عدم افشای اطلاعات
  • ذکر دقیق تجهیزات شبکه مورد پشتیبانی توسط شرکت پشتیبانی شبکه

درصورت نیاز به مطلب قرارداد پشتیبانی شبکه مراجعه کنید تا بتوانید جزئیات آن را به طور کامل مطالعه فرمایید

 
 
 
چرا پشتیانی شبکه نتورک سیستم؟
  •  
    بیش از ۱۵ سال سابقه مشاوره، راه اندازی و پشتیبانی شبکه های کامپیوتری
  •  
    تجربه فعالیت با انواع شرکت ها از جمله حسابداری، ساختمانی، بازرگانی، پزشکی، کارخانه ها، موسسات آموزشی و …
  •  
    بالاترین سرعت رفع مشکلات شبکه در مقایسه با رقبا به واسطه اصلاح ساختار اولیه شبکه
  •  
    ارائه گزارش های جامع ماهیانه از وضعیت شبکه، کارهای انجام شده و مشکلات موجود به کارفرما
  •  
    بازدید های دوره ای برای اطمینان از صحت عملکرد درست تجهیزات شبکه
  •  
    ارائه مشاوره شبکه برای پیشبرد درست اهداف مجموعه در آینده
 
مراحل دریافت خدمات پشتیبانی شبکه
 
Untitled-1